poniedziałek, 13 kwietnia 2009

Budyń kremowy

Miałam ochotę na wieczór na małe co nieco, nic mocno zapychającego, bo chcąc nie chcąc po świętach jest się objedzonym. Niby się nie jadło zbyt wiele, ale jakoś się to udziela. A ganiało się też i za dziećmi... Pomysł na małą przekąskę znalazłam już wcześniej na cincin, i przyszedł czas na realizacje. Dalej w słodkich klimatach.
Przepis na domowy budyń znalazłam na forum cincin, zamieszczony przez Mała_Mi Budyń rzeczywiście bajecznie prosty, szybki w wykonaniu i dobry w smaku. oto przepis, gdyby ktoś miał ochotę na małe co nieco:
  • 0.5 litra mleka ,
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki cukru (ja dałam cukier trzcinowy)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżki masła
  • sypnęłam na oko gorzkie kakao
2/3 mleka zagotować z masłem, kakao i cukrem. W pozostałym rozrobić dokładnie mąkę i wlać do gotującego mleka. Ja gotowałam około 3-4 minut na małym gazie. Jak widać ułożyłam plasterki banana, polałam sokiem malinowym i posypałam zmielonymi orzechami włoskimi. Wyszło rewelacynie i rzeczywiście nie ustępuje kupnemu budyniowi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz