czwartek, 30 kwietnia 2009

Zupa z ciecierzycą

Pyszna w smaku zupa z ciecierzycą, dla miłośników dań wegetariańskich i nie tylko. Bazowy przepis znalazłam na jakimś blogu, ale dosyć go zmodyfikowałam. Przepis zamieszczam na prośbę mojej siostry, również miłośniczki dań wegetariańskich i nie tylko.


  • Oliwa
  • Cebulka
  • Wywar warzywny, mięsny (w zależności od upodobań)
  • Ugotowana ciecierzyca
  • Pomidory z puszki lub przecier
  • Marchewka
  • Kukurydza z puszki
  • Przyprawy
  • śmietana
  • makaron
Niewielką ilość oliwy rozgrzewamy na patelni, na niej podsmażamy cebulkę z marchewką, potem dodajemy ugotowaną i wyłuskaną ciecierzycę i kukurydzę z puszki. Po kilku minutach dodajemy przecier pomidorowy, lub pomidory w puszce, lekko przesmażamy i dolewamy wywar warzywny, lub mięsny.
Na koniec już według upodobań zagęszczamy mąką z kwaśną śmietaną. Ja czasem używam do tego mascarpone. Gotujemy makaron (najlepiej jakieś większe formy - ja dałam muszelki) i wrzycamy do zupy. No i jeszcze przyprawiamy do smaku i jemy z apetytem.
Najlepsza jest jedzona w ten sam dzień, gdy na drugi dzień zabrałam ją do pracy bardziej przypominała mi gęstszy sos, niż lekką zupkę. Ale i tak mi smakowała.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz