czwartek, 28 maja 2009

Babeczki i pierwsze truskawki

Wyszłam dzisiaj z Julią na zakupy, nie zwracając uwagi na deszcz. Miałyśmy duży parasol, a Julcia dodatkowo płaszczyk przeciwdeszczowy. Już od jakiegoś czasu "chodziły" za mną truskawki, ale jak byliśmy na ryneczku, nie było a wielkiego wyboru, więc sobie odpuściłam. Ale dzisiaj, gdy schowane pod parasolem, spieszyłyśmy się do domu, po drodze minęłyśmy panią, która sprzedawała truskawki. Julia w ubiegłym roku, jakoś ich jeść nie chciała, więc byłam ciekawa, czy tym razem będzie inaczej. Kupiłyśmy pół kilo truskawek i szybciutko pobiegłyśmy do domu. Zaraz je umyłam i wybrałam najładniejsze dla córci - o dziwo zjadła aż dwie truskawki. Buzia szczęśliwa i cała czerwona od owoców. Więcej już nie chciała i dojadła sobie jabłuszko. A pozostałe co miała na talerzu dawała mi. Teraz sobie słodko śpi, mimo, że za oknem wiatr i deszcz szaleją, a ja w tym czasie zrobiłam słodki deserek truskawkowy - czyli tartaletki z truskawkami.Przepis znalazłam na stronie pieprz i wanilia, jest to wspomnienie babeczek, jakie kiedyś piekła moja siostra. Niestey moje nie wyszły tak pięknie, zagapiłam się troszkę i się nieźle przypiekły. Ale ogólnie są dobre i następnym razem będę bardziej uważała.
Kruche ciasto:
  • 250 g przesianej mąki
  • 125g masła
  • 125 g cukru pudru
  • 1 jajko
Mąkę przesiać na stolnicę lub do misy robota, dodać masło pokrojone na małe kawałki. Rozcierać, aż utworzą się małe grudki. Dodać przesiany cukier puder – wymieszać, a następnie wbić całe jajko. Zagniatać, niezbyt długo, aż będzie gładkie. Uformować wałek o średnicy ok. 5 - 6cm, zawinąć w folię spożywczą. Wstawić do lodówki na min. ½ godziny. Piekarnik rozgrzać do 200 st. C. Przygotować foremki do tartaletek – wysmarować masłem lub olejem roślinnym, oprószyć lekko mąką. Schłodzone ciasto pokroić na plasterki ( u mnie grubości ok. 1 cm). Każdy plasterek rozwałkować dość cienko do wielkości odpowiadającej średnicy foremek. Wyłożyć foremki ciastem. Piec ok. 15 min. (do lekkiego zarumienienia). Gotowe spody delikatnie wyjmować z foremek po ostudzeniu.

* Z tej porcji ciasta wychodzi ok 25 spodów o górnej średnicy foremki 7 cm
Ja swoje babeczki zrobiłam z budyniem waniliowym (na mniejszej ilości mleka) i udekorowałam truskawkami. Jak budyń przestygnie można posypać utartą czekoladą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz