czwartek, 7 maja 2009

Focaccia nadziewana

Znalazłam ten przepis na cincin, zrobiłam pierwszy raz i wyszło znakomicie. Wspaniała przekąska, śniadanko, w domu i w podróż. Bazowe ciasto jest pyszne, lekko wilgotne i z wierzchu chrupiące.
Składniki na dużą tortownicę:
  • 1 1/4 szklanki cieplej wody
  • 2 1/2 lyzeczki suchych drozdzy (1 paczuszka 7g)
  • 1 1/2 lyzeczki soli
  • 3 lyzki oliwy
  • 3 1/2 szklanki maki, lub wiecej w razie potrzeby
Dodatki:
  • szynka
  • ser żółty
  • feta
  • oliwki
  • pomidorki
  • ziółka
  • sos do kanapek
  • i inne... co kto lubi
Ja wyrabiałam ciasto w maszynie, gdzie sobie podrosło. Po wyjęciu lekko podsypałam mąką, podzieliłam na części i rozwałkowałam na dwa koła. Pierwszą warstwę przełożyłam na wyłożoną pergaminem blache. Rozłożyłam na niej sos do kanapek, wędlinkę, kukurydzę i ser żółty. Przykryłam drugą warstwą ciasta sklejajac brzegi. Przykryć natłuszczoną folią i włożyłam na noc do lodówki.
Wyjęłam rano z lodówki, by się lekko nagrzało do temperatury pokojowej, w międzyczasie nagrzałam piekarnik do 200 st. C. Zrobiłam palcami niewielkie wgłębienia w cieście, posmarowałam mlekiem i posypałam sezamem. Piekłam około 30 minut. Ciasto się ładnie zrumieniło, w środku cudownie wypiekło i smakowało znakomicie. Nastepnym razem można dać więcej innych dodatków. Od koloru do wyboru.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz