sobota, 2 maja 2009

Gofry drożdżowe

Przepis znalazłam na francuskojęzycznym blogu. Na szczęście na google jest teraz translator, który jest niezastpiony, gdy się nie zna języka. Tak, więc przy pomocy translatora przetłumaczyłam sobie przepis na gofry. Zrobiłam wieczorem ciasto, a rano na śniadanko mieliśmy gofry z bitą śmiatną i dodatkami. Składniki 6 dużych gofrów.
  • 250 g mąki, może być trochę więcej, bo mi ciasto nie wyszło za gęste
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 375 ml wody (pół na pół z mlekiem)
  • 15 g cukru
  • 5 g soli (mała szczypta)
  • 100 g masła stopionego schłodzonego masła
  • 4 jaja 

Wymieszać wszystkie składniki na gładką masę. Pozostawić do wyrośnięcia, w temperaturze pokojowej lub na całą noc w lodówce, w większej misce. Piec w nagrzanej gofrownicy, przez około 5 minut, można nawet dłużej, zależy od mocy gofrownicy.
Pierwsze dwa gofry wyszły mi nie za ładne, ale już każde następne były coraz lepsze. Może dlatego, że przy pierwszych lekko posmarowałam oliwą gofrownicę, później już nic nie dawałam.
Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz