poniedziałek, 20 lipca 2009

Ciasto drożdżowe z budyniem


Miałam ochotę upiec coś innego i znalazłam ciekawe połączenie drożdżówki z budyniem. Wypróbowałam, niestety dopiero później się doczytałam, że ciasto nie będzie grube (trzeba użyć podwójnej porcji), więc wyszedł mi niziutki ale pyszny placek... Wszytski bardzo smakował a ci co jedli ostatnie kawałeczki zastanawiali się co to było. Nie jest to tradycyjna drożdżówa ale odmiana bardzo korzystna :)

Ciasto
  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g mleka
  • 25 g cukru
  • 50 g masła
  • 20 g świeżych drożdży
  • 3 g soli
Nadzienie
  • 1 puszka brzoskwiń - ok. 850 g (potrzebne jest ok. 450 g owoców)
  • 1 budyń waniliowy (na 500 ml mleka)
  • 350 ml mleka
  • 8 łyżek soku z brzoskwiń (z puszki) - ja dałam ok. 10
Kruszonka
  • 75 g masła
  • 75 g brązowego cukru
  • 100 g mąki
  • szczypta soli
  • 50 g płatków migdałowych nie miałam płatków, więc je zastąpiła zmielonymi grubo orzechami włoskimi
Drożdże dodać do ciepłego (ale nie gorącego mleka) i wymieszać. Wszystkie składniki, oprócz soli, przełożyć do miski robota kuchennego i zagniatać na 1 biegu około 4 minuty. Dodać sól i mieszać jeszcze 5 minut na 2 biegu - ja po tych 9 minutach mieszania w mikserze wzięłam ciasto w swoje ręce i je dobrze zagniotłam, aby było gładkie. Ciasto przykryć i zostawić do wyrośnięcia na ok. 60 min.
Ja przygotowałam tradycyjnie ciasto drożdżowe w maszynie do pieczenia chleba, dodając świeże drożdże dopiero gdy zaczynało się mieszanie...

W tym czasie ugotować budyń waniliowy zgodnie z instrukcją na opakowaniu, ale przy użyciu tylko 350 ml mleka. Następnie dodać sok z brzoskwiń i dobrze wymieszać. Ostudzić (ja na czas studzenia przykryłam garnek przezroczystą folią, żeby nie powstał kożuch). Ciasto rozwałkować i przełożyć na wysmarowaną masłem prostokątną blachę.Na cieście rozsmarować przestudzony budyń i odstawić na 30 minut. W tym czasie przygotować kruszonkę, czyli wymieszać cukier z mąką i solą. Następnie dodać masło (w małych kawałkach) i rozdrabiać w palcach aż utworzy się kruszonka. Dodać płatki migdałowe i wymieszać. Połówki brzoskwiń przekroić na pół (lub mniejsze części) i rozłożyć równomiernie na budyniu. Całość posypać kruszonką.

Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez ok. 25-30 minut.
Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Spróbuj któregoś z przepisów na mojej stronie http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/ciasto-drożdżowe - na ciasta drożdżowe. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje fajny prosty przepis ciasto wyglada I pachnie znakomicie,czekamy tylko az ostygnie zeby skosztowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, ze będzie smakowało - takie trochę nietypowe ale też dobre :)

      Usuń