sobota, 4 lipca 2009

Lody jagodowe

Kupiłam w końcu jagody na miejscowym ryneczku. Część poszła na jagodzianki a z reszty pomyślałam, że spróbuję zrobić lody. I nie żałuję, bo chyba są to najlepsze lody jakie sama zrobiłam, chociaż poszukuję nadal lepszego jeszcze przepisu. Tym razem zainspirowały mnie lody z blogu cioccolatogatto. Szybko zadzwoniłam do W. żeby mi kupił mascarpone i smietankę, gdyż moja córcia własnie spała i nie miałam jak iść do sklepu. Niestety lody mogłam zrobić dopiero, jak wróciliśmy od dziadków, ale wieczorem udało się nam już je posmakować.
Składniki:
  • 200g serka mascarpone
  • 3 jajka
  • 200ml śmietanki kremówki 30%
  • 1/2 szklanki cukru
  • ok. 300 -350g truskawek (u mnie jagody)
Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać serek mascarpone i dalej ucierać do gładkiej konsystencji. Białka ubić na sztywno, w osobnym naczyniu ubić śmietankę . Owoce zmiksować blenderem. Do masy serowej dodawać ubite białka, ubitą śmietankę oraz owoce. Całość wymieszać i przelać do pojemnika. Ja mam to szczęście, że już dawno temu kupiłam maszynkę do robienia lodów, a że z tego przepisu wyszło ich dużo, połowę zrobiłam w maszynce - tam też dosypałam startą grubo czekoladę, która gdzieś się zagubiła w barku, miała lekki posmak korzenny, więc efekt był zaskakujący. Drugą połowę dałam bezpośrednio do pojemników i do zamrażarki.
Są pyszne, polałam je dodatkowo ajerkoniakiem czekoladowym...
Polecam jak najbardziej i życzę smacznego
Jagodowo nam!

1 komentarz:

  1. bardzo się cieszę że smakowały:)) ach i ten dodatek czekolady jest ekstra pomyslem:) żaluje ze sama nie wpadłam na tak fajny pomysl, tak sobie jednak mysle ze po prostu bede musiała zrobic je raz jeszcze:))

    OdpowiedzUsuń