piątek, 3 lipca 2009

Muffinki z ananasem

Przepis na te muffinki znalazłam na blogu mojewypieki. Już dawno się przymierzałam do ich zrobienia, w końcu są. Wyszły rzeczywiście delikatne, wilgotne i słodkawe, nie wiem jak smakowały na drugi dzień, bo wszystkie zjedliśmy jeszcze tego samego dnia, a ostatnie jakie zostały, zawieźliśmy do dziadków. Te muffinki będą jeszcze nie jeden raz gościć na naszym stole. Polecam, jak najbardziej i podaję poniżej przepis za oryginałem...
Składniki na 12 muffinek:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • 100 ml maślanki
  • 80 ml syropu ananasowego (z puszki, po ananasach)
  • pół szklanki oleju
  • pół szklanki płatków owsianych (górskich)
  • 1,5 łyżeczki (płaskiej) proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki (płaskiej) sody oczyszczonej
  • 250 g ananasów z puszki, pokrojonych na kawałki (waga samych owoców)
Dodatkowo na posypanie cukier demerara i płatki migdałowe. Ja nie miałam tych składników, więc posypałam grubo zmielonymi orzechami włoskimi.

W jednym naczyniu wymieszać suche składniki: mąkę, cukier, płatki, proszek, sodę. W drugim mokre: roztrzepane jajko, maślankę, syrop ananasowy, olej. Połączyć zawartość obu naczyń, wymieszać tylko do połączenia się składników, wmieszać owoce. Formę do muffin jak zawsze smaruję masłem i podsypuję kaszą manna, a dopiero po upieczeniu przekładam muffinki do ozdobnych papilotek. Nałożyć ciasto. Z wierzchu posypać płatkami migdałowymi i cukrem demerara, lub tak jak ja zrobiłam - mielonymi orzechami.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 25 minut. Wystudzić.

Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Dzisiaj mieliśmy okazję spróbować tegoprzepysznego wypiek i rzeczywiście rewelacja.Pewnie niedługo wypróbuję. Pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń