niedziela, 19 lipca 2009

Torcik szwarcwaldzki


W związku z tym, że zostałam zasypana wiśniami, które zdążyłam powkładać do słoików, naszła mnie ochota na jakiŚ wypiek z nimi związany. Znalazłam przepis na tort szwarcwaldzki z forum cincina od CINKI. Natomiast sam przepis na biszkopt kakaowy wzięłam od AgusiH z tego samego forum.
Składniki na torcik na małą kwadratową blaszkę:
  • 1 biszkopt ciemny
  • 500ml śmietany kremówki
  • 1 opakowanie śmietan fix
  • wiśnie ze słoiczka z małą ilością cukru bez pestek
  • starta gorzka czekolada
Ciasto kakaowe:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mąki
  • 3 łyżki kakao
Biszkopt robić tradycyjnie i piec około 30 minut w 180'C. Po ostygnięciu biszkopt przekroić na dwa placki, śmietanę ubić ze śmietan fix i odstawić do lodówki. W tym czasie przygotować syrop do nasączania biszkoptu: pół szklanki soku wiśniowego z odrobiną alkoholu  (ja dałam bez). Nasączyć syropem placek, wyłożyć  śmietanę, a na śmietanę wiśnie, następny placek, potem syrop, śmietana. Posypać wiórkami z czekolady, pozostałą śmietaną posmarować boki tortu i również posypać czekoladą.


Smaczego!!!



2 komentarze:

  1. uwielbiam tort szwarcwaldzki! a zdjecie bedzie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oczywiście, torcik zrobiłam dzisiaj i jeszcze nie zdążyłam zrobić łądnej fotki... to mój pierwszy tort szwarcwaldzki, ale chyba dobry, bo rodzicom smakował :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń