wtorek, 7 lipca 2009

Zupa owocowa z kluseczkami

W sezonie owocowym i nie tylko (bo można również skorzystać z przetworów) moim ulubionym daniem jest zupa owocowa z kluskami. Nie każdy to lubi, bo przecież jak można jeść kompot na talerzu, w dodatku z makaronem czy kluskami. A jednak można i efekt jest zadowalający.
Wykonanie w każdym domu jest inne, całkowita dowolność w wyborze owoców i dodatków. Ja tym razem zrobiłam zupę z kompotu z gruszek z dodatkiem wiśni. Wyszła lekko kwaskowa, więc ją zabieliłam serkiem mascarpone (lubię dodawać jego do wszelkiego rodzaju zup) i dodałam kluseczki gotowane na wodzie. Tradycyjnie zmiksowałam 2 jajka z mąką na gęste ciasto i przetarłam przez specjalne sito.
Zupa wyszła przepyszna - delektować się nią mogłam w upalny dzień spędzony w pracy...
Polecam i życzę smacznego

4 komentarze:

  1. Hmm, uwielbiam zupy owocowe!
    Robię podobnie, jak chcesz to zobacz u mnei zupę truskawkową.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada bardzo smakowicie, musze sie w koncu skusic na owocową zupe:) przeciez to samo zdrowie:)
    widziaalm zdjecia lodow, ekstra!
    ps. zrobilam lody bananowe z innego przepisu, chyba jeszcze lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. lody bananowe już wczoraj zauważyłam i pewnie się na nie skusze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie będzie za gęsta, wprawdzie jak robisz bardzo mało tej zupy- koło litra to możesz użyć pół torebki kisiela.

    OdpowiedzUsuń