środa, 26 sierpnia 2009

Dżem z cukini


Dżem cukiniowo pomarańczowyprzepis podany za Agulką74 a znaleziony u ASI
  • 5 kg cukinii
  • 1 kg cukru
  • 4 galaretki pomarańczowe
  • 5 łyżeczek kwasku cytrynowego
  • 1 olejek pomarańczowy
Cukinie obrać i wydrążyć nasiona. Połowę cukinii pokroić w kosteczkę a drugą połowę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Smażyć aż zgęstnieje. Pod koniec smażenia gdy dżem będzie gęsty i jednolity dodać cukier, galaretki, kwasek i olejek. Całość smażyć jeszcze 30 minut. Nakładać do słoików i szybko zakręcać.

Po włożeniu do lodówki ma fajną konsystencję, całość dałam do słoików i małą porcję do lodówki. Miałysmy na śniadanko.
Później smakowała reszta rodzinki - każdy stwierdził, że pyszne i zaskoczony był, że z cukini można fajny dżemek zrobić :)





5 komentarzy:

  1. (-:

    bardzo słoneczny ma kolor.

    OdpowiedzUsuń
  2. o ja nie mogę, ten dżem jest wszędzie... może i ja się skuszę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny jest! Jadłam podobny, ale niestety nie wiem czy zawierał dokładnie te same składniki. W każdym razie cukinia na słodko jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam, bo jest fajny w smaku, czekam aż następne cukinie podrosną u mamy w ogródku i chcę zrobić ananasa po ukraińsku z cincina, czyli cukinie na słodko

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, ciekawe - moja żona uwielbia cukinię, więc taki dżem to pewnie bardzo jej będzie pasować :)
    Zapraszam do lektury na mój blog o kawie

    OdpowiedzUsuń