piątek, 14 sierpnia 2009

Gofry bananowe


Zrobiłam dzisiaj na śniadanie gofry bananowe z przepisu znalezionego na blogu redandpale. Przepis pochodzi z książki - niestety coś niedostepnej w sprzedaży - może inne blogowiczki wykupiły. Póki co małe coś niecoś dla mojej córci...

Składniki:
  • ok. 65g masła
  • 1 łyżeczka miodu
  • szczypta soli
  • 2 żółtka
  • 125g mąki
  • 125ml mleka
  • 1/2 dojrzałego, obranego banana (ok. 75g)
  • 1 łyżka soku cytrynowego
  • 2 białka
  • ewentualnie tłuszcz do gofrownicy

Masło utrzeć z miodem, solą i żółtkami na puszystą masę. Stale ucierając, dodawać na przemian mąkę i mleko. Banana rozgnieść dokładnie widelcem, wymieszać z sokiem cytrynowym i dodać do ciasta. Białka ubić na sztywną pianę i ostrożnie dodać do ciasta. Gofrownicę rozgrzać, wysmarować tłuszczem i upiec gofry na złoty kolor.
Nie wyszły mi tak puszyste jak wyczytałam, ale dopiero przy wpisywaniu przepisu na bloga, zauważyłam, że dałam całego banana (no cóż, wagowo prawie tak samo jak 1/2 z przepisu - mały był...). No i oczywiście gofrownica gofrownicy nie równa. Może dałabym więcej miodu (w końcu zdrowy jest, a mój akacjowy, jakiś delikatny w smaku).
Dodałam do nich polewę czekoladową, która mi została z wczorajszego ciasta. Dla przypomnienia przepis:
  • 2 łyzki masła
  • 2 łyżki kwaśniej śmietany
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 4 łyżki cukru
Jak najbardziej polecam, smaczna przekąska dla malucha, tym bardziej, że nie słodka...


Dzięki uprzejmości koleżanki blogowiczki dostałam zeskanowaną książeczkę, więc będę mogła wypróbować pozostałe przepisy - za co serdecznie DZIEKUJĘ!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz