czwartek, 13 sierpnia 2009

Nocne bułeczki


W końcu znalazłam przepis z którego korzystałam przy robieniu nocnych bułeczek, zamieściła go kasha na cincinie. Nie wyszły źle, ale dalej będę szukać i próbować piec własne bułeczki. Niestety wciąż mam porównanie do tych z piekarni. Nie wiem, co dodaje się do nich, że są tak puszyste?

Przepis z kuchni skandynawskiej. Bułeczki, które rosną gdy śpisz.
  • 2,5 dag masła
  • szklanka mleka
  • 2,5 dag drożdży
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 0,5 kg mąki
  • mleko do posmarowania
Wieczorem przygotowac ciasto: rozpuścić masło, ostudzić(wszystkie składniki muszą mieć temp. pokojową). Rozetrzeć drożdże w odrobinie mleka, dodać sól, jajko, resztę mleka, masło i mąkę. Wyrobić gładkie ciasto. Wyłożyć na posypaną mąką stolnicę i uformować 12 okrągłych bułeczek. Ułożyć na posmarowanej tłuszczem i posypanej mąką blasze. Wstawić na noc na dolną półkę lodówki. Rano rozgrzać piecyk do temp.250C, posmarować bułeczki mlekiem i piec około 5 minut.


6 komentarzy:

  1. smakowały Ci?

    raz je robiłam i w smaku to była totalna porażka :(

    ale moze po prostu mi nie wyszło, dlatego pytam

    OdpowiedzUsuń
  2. nie były złe, trochę się posklejały, bo nie wiedziałam jak je potem przełożyć na blachę piekarnika. Ogólnie jakich bym nie robiła bułek zawsze są za mało puszyste, więc te sklepowe wciąż wygrywają... nie wiem co zrobić by własne takie były :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Buleczki wygladaja slicznie :) Ja wylozylam je do rosniecia od razu na blache wiec nie mialam problemow z ich pozniejszym przelozeniem. Jedyny problem to ten, ze rzeczywiscie byly malo puszyste. Mimo wszystko nam smakowaly :) W kolejce czekaja nowe przepisy do wyprobowaia wiec moze wreszcie trafie na te, ktore powala mnie swoja puszystoscia :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Też je lubię :) Są pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zeskanowałam dla Ciebie książeczkę, o którą prosiłaś :) możesz ją ściągnąć (obrazki spakowane zipem) z rapidshare - http://rs19.rapidshare.com/files/269139065/Smako__322_yki_dla_dzieci.zip
    albo jeśli masz konto na chomiku, tutaj -> http://chomikuj.pl/no_idea/przepisy/Smako*c5*82yki+dla+dzieci

    OdpowiedzUsuń