czwartek, 13 sierpnia 2009

Owsiane kuleczki


Lubię płatki owsiane i miałam ochotę na coś słodkiego. Przepis znalazłam na blogu moje wypieki. Łatwe do zrobienia, niestety dosyć słodkie, ale na posmakowanie w sam raz. Akurat po kuleczce na osobę :) przepis cytuję za autorką:

Składniki na około 18 kulek:
  • 3 łyżki masła
  • 4 łyżki cukru
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 5 łyżek mleka
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki posiekanych migdałów
  • kilka kropel olejku migdałowego
  • 2 łyżki rodzynek
  • 3 łyżki mleka w proszku (nie miałam takiego więc użyłam mleka sojowego w proszku)
Dodatkowo na polewę: ulubiona czekolada rozpuszczona w kąpieli wodnej (kakao to nie jest najlepszy pomysł ;) Też tak uważam, bo użyłam gorzkiego kakao i w smaku nie najlepiej to wyszło.

2 łyżki masła roztopić na patelni. Wsypać połowę płatków owsianych i cały czas mieszając uprażyć, aż będą złociste. Tuż przed końcem prażenia dodać migdały, tak by one też zdążyły się zarumienić. Odstawić do ostygnięcia. W rondelku zagotować mleko z cukrem i pozostałym masłem. Zdjąć z ognia, dodać połamaną czekoladę i wymieszać, aż się rozpuści. Dodać rodzynki i olejek migdałowy, wymieszać dokładnie. Do ciepłej masy czekoladowej wsypać uprażone płatki z migdałami i te nieprażone, dodać mleko w proszku, dokładnie wymieszać. Powinna powstać gęsta, klejąca mikstura.

Kiedy ciasto będzie jeszcze ciepłe ulepić kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Udekorować dowolnie: otoczyć w czekoladzie, ozdobić paskami czekolady, itp. Pozostawić do ostudzenia w chłodnym miejscu.
Kuleczki robiło się ławto, jednak w polewę najlepiej jest je otaczać po poleżeniu w lodówce. Mi się rozsypywały i udało się obtoczyć tylko po jednej stronie.


Smacznego!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie kuleczki. Ale najchetniej zjadlabym je bez polewy. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń