piątek, 28 sierpnia 2009

Placuszki serowe wg Agnieszki Kręglickiej


Placuszki z białego sera znalazłam w serii artykułów napisanych przez Agnieszkę Kręglicką dla Wysokich Obcasów z 2008 roku. Akurat miałam nadwyżkę w postaci domowego twarogu, wypróbowałam przepis.
Składniki:
  • 250 g białego sera
  • 1/2 szklanki kaszy manny
  • 2 jaja
  • 1 łyżka cukru (zwykłego lub z wanilią)
  • szczypta soli
  • olej do głębokiego smażenia
Ser przeciśnij przez praskę, wymieszaj z żółtkami, kaszą, cukrem i solą. Ubij pianę z białek i delikatnie wymieszaj z masą serową. Na rozgrzany olej kładź łyżką porcje wielkości śliwki węgierki. Jeżeli przywrą do dna garnka, trzeba je oderwać, bo się przypalają. Po chwili zaczną puchnąć i się rumienić. Można smażyć na patelni na małej ilości oleju, wówczas formować placuszki i smażyć z obu stron.

I ja właśnie smażyłam na mniejszej ilości ojeju na patelni. Wyszły dobre sycące placuszki, które można posypać według upodobań na słodko lub ostro (mniej cukru waniliowego).


4 komentarze:

  1. Ser, kaszka manna - smakowicie! Tylko to smażenie w głębokim oleju - nie lubię...

    OdpowiedzUsuń
  2. dlatego smażyłam na małej ilości, bo w głębokim oleju jedynie pączki robiłam kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy przepis
    w dodatku bez mąki
    dla wielbicielki kaszy manny i twarogu (czyt. mnie) w sam raz
    z chęcią spróbuję

    przepis zapisany

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubie placuszki, a z twarozkiem to na pewno są smakowite :)

    OdpowiedzUsuń