niedziela, 23 sierpnia 2009

WIELKIE grilowanie


Umówiłam się z rodzicami i siostrami na grila, w związku z czym zaczęłam wyszkiwać jakieś ciekawe przepisy, by nie robić tylko tradycyjnie kiełbasek. Efekt przeszedł nasze oczekiwania, bo stół był suto zastawiony sałatkami, chutney'ami, szaszłyczkami muffinkami i kiełbaskami...
Postaram się ostatecznie zamieścić wszystkie przepisy na to, co widzicie na zdjęciach
Szaszłyczki tradycyjne
 Składniki:
  • kabaczek, 
  • kolorowa papryka
  • kurczak w marynacie (oliwa, miód, przyrawy: kurkuma, gałka muszkatałowa, sól, wegeta, imbir...)
Były jeszcze jedne szałyki, niestety zdjęcie jest chyba u mojej siostry w aparacie :)
z programu ADAM NA LATO
Składniki
  • 600 g piersi z kurczaka
  • 1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki mielonej curry
  • 2 łyżki drobno siekanego świeżego imbiru
  • ½ łyżeczki pieprzu cayenne
  • ½ łyżeczki tartej gałki muszkatołowej
  • 3 łyżki miodu
  • sól
Przygotowanie
Piersi z kurczaka kroję w paski o grubości ok. 1 cm i solę. Do jogurtu dodaję curry, imbir, pieprz cayenne, gałkę, sól i miód. Dokładnie mieszam i dodaję do kurczaka. Ponownie wszystko mieszam i odstawiam na minimum 1 godzinę do zamarynowania.  Zamarynowane mięso nadziewam na namoczone patyczki do szaszłyków i opiekam na niezbyt gorącym ruszcie.

Chutnej jabłkowy i keczup z czerwonej porzeczki
Sałatka ziemniaczana
wykonana przez moją mamę a wypatrzona kiedyś w programie Bożeny Dykiel. Nie ma w sobie ani grama śledzi ale tak wygląda.
Sałatka wiosenna
 wg tego co znalazłam w lodówce :)
  • kapusta piekińska
  • kukurydza
  • żwieży ogórek
  • pomidor
  • rzodkiewka
  • winogrona zielone
  • papryka czerwona, zielona i żółta
  • jogurt naturalny z odrobiną majonezu smakowego
  • przyprawy
  • siemie lniane
  • sezam
Sałatka ryżowo-marchewkowa mojej siostry

1 komentarz:

  1. Witaj! Szkoda, że wczoraj do nas nie dotarliście ale mam nadzieję, że jeszcze będzie okazja. Kurczaczek w jogurcie rewelacja, chtba na stałe zagości na naszych grilkach , a i sosiki pychota. Szymkowi bardzo smakował porzeczkowy, szkoda, że na porzeczki już za późno bo chętnie bym zrobiła. Pozdrawiamy. Roszyki

    OdpowiedzUsuń