niedziela, 18 października 2009

Kawa Latte


Przepis na bitą kawę znalazłam na cincinie, podany przez glimmer. Oryginalnie znajduje się na angielskiej stronie purplesque.vox.com. Na szczęście zawsze znajdzie się ktoś, kto przetłumaczy i wypróbuje jakiś fajny przepis.


Składniki:
  • 2 1/2 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 4 łyżki cukru
  • kilka łyżek wody, dodanych w małych porcjac
  • 3 szklanki mleka
Do kubka wsyp kawę i cukier, wymieszaj. Dodaj kilka kropel wody, wymieszaj łyżką, do uzyskania konsystencji pasty do zębów. Zacznij ubijać masę łyżką. Będzie stopniowo zmieniała kolor na jaśniejszy i będzie 'rosła'. Kiedy będzie za gęsta, żeby ubijać swobodnie, ponownie dodaj kilka kropel wody i ubijaj aż będzie sztywna. Wyjdzie taki kawowy kogel mogel.


W międzyczasie zagotuj mleko w garnku. Do kubka nałóż po dużej łyżce ubitej masy, zalej z góry gorącym mlekiem, wymieszaj, żeby się rozpuściła. Podawaj natychmiast i pij ze smakiem!

4 komentarze:

  1. Ostatnio szukam sposobów na urozmaicenie codziennej kawy i to wygląda i brzmi niesamowicie. Na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój Marek bardzo lubi kawkę zalaną samym mlekiem a ten przepis na pewno wypróbuję. Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już tą kawkę zrobiłam z kilka razy - na zapas trzymałam w lodówce :) jest super

    OdpowiedzUsuń
  4. dobra Cafe late nie jest zła , a jak ładnie mozna ją podać:)

    OdpowiedzUsuń