poniedziałek, 12 października 2009

Ciasto "wiewiórka"





Przeglądałam sobie internet w poszukiwaniu ciekawego przepisu i przypadkowo natknęłam się na ciasto WIEWIÓRKA. Jest wiele przepisów na te ciasto, ja jednak skorzystałam z niezawodnego bloga moje wypieki, i jak zawsze się nie zawiodłam. Co tu dużo pisać, ciasto wyszło wspaniałe; puszyste i jednocześnie wilgotne, o korzennym smaku z dodatkiem ulubionych orzechów włoskich.

Składniki:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki oleju
  • szklanka grubo posiekanych orzechów włoskich
  • 4 - 5 jabłek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu 
Jabłka obrać, zetrzeć na tarce z grubymi oczkami (ja część starłam na grubych oczkach, a część pokroiłam na kawałeczki). Orzechy dość grubo posiekać.
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodawać cukier, dalej ubijając. Dodać żółtka, olej, dalej ubijać. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem, sodą i cynamonem. Wsypać do masy jajecznej, wymieszać.Jabłka i orzechy dodać do reszty ciasta, wymieszać.

Ciasto wlać do formy wyłożonej papierem do pieczenia (33 x 22 cm), piec około 45 - 55 minut w temperaturze 165ºC, do tzw. suchego patyczka. Ja na wierzch ciasta dałam polewę czekoladową i posypałam startymi orzechami włoskimi.

Myślę, że na drugi raz można wykorzystać blaszkę do muffinek i zrobić małe wiewiórkowe babeczki.

3 komentarze:

  1. Pyszne ciasto:) Muffinki wiewiórkowe to świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. niedługo zrobię takie muffinki i zobaczę co wyjdzie. A ciacho miało być na jutro do pracy, ale nie wytrzymałam i już zjadłam dwa kawałki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka :) Na polewę daje

    składniki:
    1 serek śmietankowy Almette
    1/4 kostki masła
    3/4 szkl cukru p
    1 cukier waniliowy

    Wszystko dobrze utrzeć, gotową masę wyłożyć na wystudzone ciasto. Można zetrzeć czekoladę.

    OdpowiedzUsuń