środa, 7 października 2009

Gruszki w sosie budyniowym


Miałam w domu trochę gruszek i miałam ochotę na jakiś deser. No i miała do nas przyjść ciocia Edyta - Dita, jak mawia moja Julcia. Znalazłam więc przepis na fajny, łatwy i dobry deserek na blogu Trufla i jej kuchnia. Zaraz jak znalazłam przepis okazało się, że brakuje nam mleka, więc musiałyśmy szybciutko wyskoczyć do sklepu. Pogoda była okropna, wiał straszny wiatr, na szczęście sklepik mamy blisko, więc szybciutko wróciłyśmy z mlekiem do domu...

Składniki:

  • 3 gruszki
  • 1 budyń śmietankowy
  • sok z 1/2 cytryny
  • laska cynamonu lub cynamon w proszku
  • cukier
  • czekolada
Gruszki obrać, pokroić na ćwiartki, wydrążyć z nasion. Jedną gruszkę zmiksować w malakserze z odrobiną mleka. Ugotować budyń w/g instrukcji na opakowaniu, dodać zmiksowaną gruszkę i wymieszać. Do garnczka wlać wodę (około 2 szklanek), dodać 2 łyżki cukru, sok z 1/2 cytryny i laskę cynamonu. Wodę zagotować, następnie wrzucić gruszki. Lekko podgotować i wyjąć z syropu.

Budyń wlać do salaterek, dodać gruszki z odrobiną syropu, udekorować według własnego gustu i smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz