sobota, 10 października 2009

Domowy kisiel jabłkowy i malinowy

Przepis na kisielki znalazłam na niezawodnym cincinie. Kojarzy mi się z dzieciństwem, gdyż mając duży ogródek, czy działeczkę, zawsze było dużo soków w domowej spiżarce i moja mama często robiła nam domowe kisielki.
Ja jakoś się nie mogłam do tego zabrać, a sama już mam dziecko, któremu mogłyby takie  kisielki zasmakować. Jak pomyślałam tak zrobiłam, kisielki wyszły wyśmienite i pewnie jeszcze niejeden raz zrobię te same lub pozostałe z cytowanego posta.

kisiel jabłkowo - waniliowy
  • 2 szklanki wody
  • 1 duże jabłko starte na grubej tarce
  • 2 łyżki cukru
  • 6 goździków
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej (mozna dac cukier wanilinowy)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
kisiel malinowy

  • 2 szklanki wody
  • 1 szklanka malin
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wodę zagotować z owocami i przyprawami, po krótkim gotowaniu dodać mąkę ziemniaczaną rozrobioną w małej ilości zimniej wody. Chwilę pogotować, rozlać do salaterek i zjeść ze smakiem. Polecam te i pozostałe przepisy na kisielki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz