niedziela, 20 grudnia 2009

Choinkowe pierniczki



Zanim zabrałam się za robienie prawdziwych pierniczków, pobawiłam się z moją córcią w robienie pierniczków z masy solnej. Różne są przepisy na masę, ja swój znalazłam w książce "Moje hobby" Linda Perina i Renzo Zanoni, gdzie jest proporcja mąki i soli 1:1 i na każde 250 gram mąki około łyżka kleju winylowego.

Składniki:
  • 1/2 mąki
  • 1/2 soli
  • woda
  • klej winylowy 
Mieszamy mąkę z solą dodajemy powoli wodę i klej winylowy i wyrabiamy "ciasto" na gładką masę. Najlepiej jest kupić drobną sól, ja swoją musiałam zmielić w blenderze. Masa jest elastyczna i gdy nie wyrobimy jej całej możemy przetrzymać ją w lodówce.


Moja córcia z chęcią pomagała mi w zabawie, a najbardziej zadowolona była gdy mogła podsypywać ciasto mąką by się nie kleiło. Oj mąki poszło wtedy sporo i na  ciasto na na nas i na podłogę... Zrobiłyśmy z tych proporcji sporo gwiazdek, serduszek, choineczek i kwiatków do powieszenia na choince i do dekoracji. Niestety nie miałyśmy nić do zabarwienia a i malować się nie chciało, więc zostały wykorzystane w "stanie surowym".

1 komentarz:

  1. piękne te wasze ozdoby. Pomysłu z klejem nie znałam ale na pewno wykorzystam w przyszłym roku na główki makaronowych aniołków. Życzymy pogodnych rodzinnych radosnych Świąt udanego pichcenia. Jak znajdziecie czas to zapraszamy do nas w drugi dzień Świąt. Roszyki

    OdpowiedzUsuń