niedziela, 27 grudnia 2009

Kulebiak


W pierwszy dzień świąt zrobiłam spotkanie u mnie w domu. Każdy przyniósł coś dobrego...

Jednym z takich dań był kulebiak, w wykonaniu mojej siostry (farsz), i w naszym wspólnym (zawijanie ciasta i pieczenie). Akurat miałam nagrzany piekarnik, bo piekłam pierożki, więc szybko zawinęłyśmy ciasto i do piekarnika. Jak przyszła pozostała część rodziny miałyśmy już wszystko ładnie upieczone.
Przepis na kulebiak pochodzi z programu Babeczki wigilijne wyemitowanego w kuchnia.tv:

Składniki
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 20 dag kapusty kiszonej
  • 4 ugotowane ziemniaki
  • 10 dag twarogowego sera koziego (wykorzystałyśmy ser feta zamiast koziego)
  • 2 łyżki kaparów (nie dałyśmy w ogóle - jak ktoś lubi można zastąpić oliwkami)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka marynowanego zielonego pieprzu
  • suszony tymianek
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie
Na patelni podsmażyć cebulę posiekaną w kostkę i czosnek. Dodać poszatkowaną kapustę. Smażyć ok. 10 minut. Do miski wycisnąć przez praskę ugotowane ziemniaki, dodać przesmażoną kapustę i ser twarogowy. Dodać kapary, zielony pieprz, wymieszać. Farsz ułożyć na rozłożonym cieście francuskim, mocno ponakłuwanym widelcem i uformować kulebiak. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez ok. 40 minut.
Wszystkim bardzo smakowało, najlepiej jeść jeszcze na gorąco. Można zastąpić ciasto francuskie ciastem filo, lub np calzone i zawinąć, np jak roladę.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Kulebiaki jadam tylko w Kazimierzu Dolnym u Sarzyńskich i bardzo mi smakowały. Twoje też wyglądają smakowicie. Może czas najwyższy zabrać samej za nie a nie tylko wspominać miłe smaki z młodości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jadłam pierwszy raz, dlatego że siostra zrobiła, ale chyba wolałabym osobiście - jak już wspomniałam z innym ciastem, francuskie jest chyba za delikatne :) ale ogólnie każdemu smakowało

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda! Ja zrobiłam kulebiak drożdżowy :)

    OdpowiedzUsuń