sobota, 9 stycznia 2010

Bezy orzechowe


Przepis na bezy orzechowe podaje Siostra_Ducket na niezawodnym cincinie.
A, że z dzisiejszego obiadku pozostały mi białka, zostawiłam je w temperaturze pokojowej i wieczorkiem zabrałam się za ciasteczka...
W oryginale jest przepis na 3 białka, ja miałam tylko dwa, więc odpowiednio zmniejszyłam proporcje i wykorzystałam orzechy włoskie. Nie dzieliłam już masy bezowej, tylko do całej dałam orzechy a na wierzch powkładałam całe połówki orzechów.

A oto oryginalne proporcje:
  • 3 białka
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 20 dag zmielonych orzechów laskowych
  • 20 dag miałkiego cukru
  • 10 dag całych orzechów laskowych
Białka ubić na bardzo sztywną pianę, stopniowo dodając cukier. 5-6 łyżek piany odłożyć.

Do pozostałej piany dodać cynamon i zmielone orzechy. na blaszkę, wyłożoną papierem nakładać porcję białka z orzechami. Na wierzch za pomocą szprycy wyciskać bezę (bez dodatków). W środek lekko wcisnąć orzech laskowy. Nagrzać piekarnik do 140-150 stopni i wstawić bezy na pół godziny. Bezy wyjęte z piekarnika nie są zupełnie twarde.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz