niedziela, 17 stycznia 2010

Ciasto wiewiórka II


Wracam ponownie do przepisu na cisto wiewiórkę, ponieważ... zrobiłam je troszkę inaczej a wyszło bardzo niepodobne do swojego poprzednika...
Jedyna różnica w wykonaniu, to, że dałam tym razem jabłka pokrojone w dużą kostkę. Ciasto wyszło dużo jaśniejsze (i tak byłam zaskoczona, że jedna łyżeczka cynamonu potrafi tak zmienić wygląd ciasta) i nie dało się już ukryć, że jest z jabłkami. Ta wersja bardziej mi odpowiada, niż pierwsza, gdzie tarkowałam na grubych oczkach jabłka...

Składniki:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki oleju
  • szklanka grubo posiekanych orzechów włoskich
  • 4 - 5 jabłek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu 
Jabłka obrać, pokroić w grubą kostkę. Orzechy dość grubo posiekać.
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodawać cukier, dalej ubijając. Dodać żółtka, olej, dalej ubijać. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem, sodą i cynamonem. Wsypać do masy jajecznej, wymieszać.Jabłka i orzechy dodać do reszty ciasta, wymieszać.

Ciasto wlać do dużej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, piec około 45 - 55 minut w temperaturze 165ºC, do tzw. suchego patyczka.
Smacznego!

Robiła też te ciasto w foremce do muffinek i wyszło mi z tej porcji 12 babeczek i mała foremka keksowa...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz