sobota, 9 stycznia 2010

pierożki drożdżowe z kapustą i grzybami


Bardzo lubię grzyby i wszelkie nadzienia z ich wykorzystaniem
Miałam w zamrażalniku kapustę z grzybami jeszcze ze świątecznych wypieków, więc postanowiłam je tym razem wykorzystać, do pieczonych pierożków. Jako bazę wykorzystałam ciasto calzone, z którego już wiele razy coś piekłam i nigdy się nie zawiodłam. Tak było i tym razem.
Składniki:
  • 450 g mąki pszennej chlebowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki drożdży suchych (8 g) lub 16 g świeżych
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 250 ml ciepłego mleka
Ja robiłam w maszynie do pieczenia chleba, więc najpierw wlałam mleko i oliwę, potem mąka, na koniec suche drożdże i sól. Po wyrośnięciu ciasta, rozwałkowałam je na cienkie placki, wykrawałam foremką do pierogów kółka, dawałam nadzienie i dokładnie skleiłam. Niestety moje pierożki się w czasie pieczenia pootwierały, ale i tak to ładnie wyglądało… Na drugi raz trzeba będzie ponakłuwać ciasto widelcem, wtedy nie będą się otwierać.
Piekłam około 2o minut w 180'C.
Pierożki wyszły bardzo dobre, żeby się za mocno nie przypiekły w trakcie pieczenia przykryłam je folią aluminiową. Wierzch ponadto posmarowałam mlekiem i posypałam czarnuszką, co dało miły dla oka efekt…

1 komentarz: