niedziela, 17 stycznia 2010

Sola po florencku z ziemniaczkami królewskimi



Jeszcze na długo przed świętami kupowałam ryby i pierwszy raz kupiłam Solę. Jeszcze nigdy nie jadłam tej ryby, więc przeszukałam internet, by znaleźć ciekawy przepis. Na stronie ugotuj.to znalazłam idealne połączenie ryba+szpinak+biały sos. Dla mnie już sam skład zapowiadał coś ciekawego - i nie pomyliłam się.
  • 6 niedużych filetów z soli
  • 500 g szpinaku
  • 8 łyżek oliwy
  • 2 posiekane ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
Sos:
  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki mąki
  • szklanka mleka
  • 2 łyżki tartego gruyera lub parmezanu
  • sól
  • biały pieprz
  • żółtko
Sposób przygotowania
Przygotować sos: do rozgrzanego na patelni masła dodać mąkę, rozprowadzić, zagotować, wlać mleko. Cały czas mieszając podgrzewać, aż sos stanie się gładki, spójny i bardzo gęsty, doprawić. Kiedy lekko przestygnie, dodać ser i żółtko, wymieszać. Na patelni rozgrzać połowę oliwy, wrzucić czosnek i poczekać, aż zmięknie, ale się nie zrumieni. Dodać szpinak, mieszać, aż wszystkie liście zmiękną, przyprawić. Całkowicie odparować płyn z patelni. Filety posolić i popieprzyć, krótko obmażyć z obu stron na reszcie oliwy. Na każdym filecie ułożyć po 1/6 szpinaku i na wierzchu po 1/6 sosu. Wstawić do piekarnika pod rozgrzany opiekacz i wyjąć, kiedy sos się zrumieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz