niedziela, 31 stycznia 2010

Zupa pieczarkowa


Lubię grzyby we wszelkiej postaci, podsmażane na maśle, farsze z suszonych grzybów, zupę grzybową, a także rozmaite warianty na potrawy z pieczarek...
Zawsze po prostu gotowałam pieczarki na wodzie, zaciągałam śmietaną i mąką i dodawałam do tego lane kluski, czy makaron. Ale na  blogu Kini znalazłam ciekawy przepis na zupę pieczarkową, więc czym prędzej przygotowałam składniki i ją gotuję. Niestety w małej ilości, gdyż z domowników, tylko ja jestem smakoszem zup grzybowych...
Składniki:
  • 30 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • pęczek natki pietruszki
  • 4 łyżki masła
  • 4 łyżki mąki
  • 1/2 szklanki śmietany 18 %
  • litr wywaru warzywnego
  • sól, pieprz do smaku
Pieczarki umyć, oczyścić, pokroić w plasterki. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę. Pietruszkę posiekać. Na patelni roztopić dwie łyżki masła, podsmażyć cebulę i pieczarki, dodać połowę posiekanej pietruszki, wymieszać. W garnku roztopić pozostałe masło, wsypać mąkę, podsmażyć na jasnozłoty kolor i rozprowadzić gorącym wywarem. Kilkakrotnie zagotować zupę, mieszając. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Następnie dodać pieczarki z cebulą i natką oraz śmietanę.
Ja zrobiłam sobie zupę z lanymi kluseczkami, gdyż tak lubię. Wyszła więc przepyszna, gęsta i pachnąca pietruszką zupa pieczarkowa...
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz