niedziela, 21 lutego 2010

Smażone banany

Uwielbiam banany, ale te mocno dojrzałe jakoś do mnie nie przemawiają i zazwyczaj musi je zjeść W.  Ale tym razem postanowiłam je wykorzystać do deseru, więc szukałam na blogach co można ciekawego z nich zrobić. 

Na angielskich stronach znalazłam kilka fajnych przepisów, ale do nich bym raczej użyła banana mniej dojrzałego. 

Znalazłam na szczęście przepis na smażone banany, na blogu tensmak.blox.pl do których moje nadawały się idealnie:

  • 2 banany
  • 1 łyżka cukru
  • sok z cytryny
  • 1 łyżka masła
  • płatki migdałowe podpieczone na suchej patelni

Banany obrać i przekroić wzdłuż. Na patelni rozpuścić cukier. Gdy się zrumieni, włożyć połówki bananów, dodać masło. Doprawić do smaku sokiem z cytryny. Smażyć przez chwile banany z obu stron. Przełożyć na talerze i posypać płatkami. Ja moje wyłożyłam na talerzyki w towarzystwie owoców i lodów i dodatkowo polałam sosem czekoladowym (gorzka czekolada roztopiona z masłem w proporcji 1:1).

Deser wyszedł przepyszny!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystko z bananami, łącznie z takimi smażonymi :) A z tymi lodami i sosem czekoladowym, to czysta rozpusta! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny deser
    nie tylko banany,
    ale ta cała reszta,
    którą widac na talerzu

    OdpowiedzUsuń