wtorek, 16 lutego 2010

Wcale nie taki tłusty czwartek

Tłusty czwartek nie był w tym roku dla mnie najciekawszym dniem. Niby miałam ochotę na pączki, ale smażyć mi się ich nie chciało. Jeszcze gdyby to była np. tłusta sobota, mogłabym rozdać nadmiar wypieków po rodzinie, a tak nie było dla kogo smażyć. Cóż, stanęło na tym, że kupiłam pączki do kawy w pobliskiej piekarni - nie były zbyt apetyczne.
Chyba większość takich miejsc w tym dniu poszła na ilość, a niestety nie na jakość... Julcia dostała w żłobku swojego pączusia, podobnie jak tatuś w pracy... miałam więc to z głowy

Tyle o pączkach, bo ich tutaj nie znajdziecie...

w zamian za to proponuję deser, lekki, smaczny i bardzo łatwy i szybki do wykonania

Deser lodowy podany we własnoręcznie wypiekanych talerzykach wafelkowych:

Ciasto, wg podstawowego przepisu na wafle, zamieszczonego w instrukcji:

  • 250 g cukru
  • 125 g masła
  • 2 jaja
  • 250 ml ciepłej wody
  • 250 g mąki

Rozpuścić masło, wymieszać z cukrem, jajkami i wodą, na końcu dodać mąkę. Ja dodałam również ekstrakt waniliowy własnego wyrobu i moje wafelki miały cudowny zapach prawdziwej wanilii. 

Wylewamy 2-3 łyżki ciasta (ma konsystencję jak ciasto naleśnikowe) i smażymy naleśniki. Gdy już osiągną wymagany odcień wyjmujemy szybciutko takiego naleśnika z waflownicy (najlepiej szeroką łopatką) i nadajemy mu pożądany kształt. W ciagi 10 sekund ciasto jest już kruche, dlatego liczy się szybkość. Ja tym razem uformowałam małe miseczki do deserów, których brzegi pomalowałam czekoladą, oraz rożki do lodów.

Upieczone wafle można przechowywać jakiś czas w szczelnym opakowaniu, nic nie tracą na kruchości i smaku.

Smaczego!

5 komentarzy:

  1. cudne są te wafelki
    każdego kupnego pączka zamieniła bym ta Twój deser

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Tobie i ja skusiłam się na zakup waflownicy. Pierwsze wafelki z przepisu znalezionego gdzieś w necie nie były rewelacyjne, za to twoje wyszły fantastyczne. Miały być na drugi dzień do lodów ale nie doczekały - dzieciaki zjadły na sucho. Pozdrawiamy Asia z rodzinką

    OdpowiedzUsuń
  3. ciesze się, że moje pomysły są dla kogoś inspiracją, a wafelki smakują nie tylko dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.,
    Szanowna Pani własnie zrobiłam te rurki i przyznaje sa pyszne i bardzo łatwe w wykonaniu.
    po prostu rewelacja.dziekuje i pozdrawiam.gosia

    OdpowiedzUsuń