wtorek, 2 marca 2010

Zupa czekoladowa

Przypadkowo natknęłam się na zupę czekoladową na blogu passionfruit, a sam przepis pochodzi z książki Marii Disslowej "Jak gotować". Jestem szczęśliwą posiadaczką tej samej książki, niestety jeszcze z niej nie korzystałam w mojej kuchni. Miałam więc ku temu przepyszną okazję właąnie teraz...

A, że przypadkowo w lodówce miałam ugotowany ryż, a w szafce jak zawsze leżała tabliczka gorzkiej czekolady, długo się nie zastanawiałam i ugotowałam sobie zupkę na kolację. Ugotowałam sobie, bo mimo, że wyszła pyszna musiałam ją zjeść sama. Moja córcia nie lubi takich wynalazków, a w mleku mogą jedynie pływać kuleczki miodowe z pszenicy. Zrobiłam więc dla siebie, część zjadłam od razu a część zabrałam ze sobą na drugi dzień do pracy.

Składniki na zupę dla 2-3 osób:

  • 1 l mleka
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 2 łyżeczki kakao rozpuszczalnego (najlepiej podebrać takie, które robimy dziecku)
  • 3 łyżki cukru (dałam waniliowy własnego wyrobu)
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka rumu (planowałam dać dziecku więc pomijam alkohol, którego nawet nie posiadam i nie wiem nawet jak smakuje oryginalny rum - wąchałam jedynie olejek rumowy, który się kiedyś używało do ciast)
  • garść rodzynek
  • ryż

Ryż ugotować. W tym czasie zagotować mleko z czekoladą, kakao, rodzynkami. Zdjąć z palnika.
Żółtka utrzeć z cukrem. Żółtka ostrożnie wlać do zupy, wciąż mieszając. Ryż wyłożyć na talerzyki, ostrożnie nalewać zupę, można posypać na koniec podpieczonymi na patelni płatkami migdałowymi.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz