wtorek, 2 marca 2010

Zupa marchewkowa

Nigdy nie miałam okazji zjeść takiej zupy, jaką znalazłam na blogu ilonkowo, czyli słonecznej zupy marchewkowej. Nie znajduję słów, by opisać jej smak, jeśli lubisz marchewkę musisz ją koniecznie spróbować zrobić. Łatwa, szybka i smaczna zupa:
Składniki:
  • około 6 dużych marchewek
  • 1 spora cebula
  • 2 łyżki masła
  • 1 kostka bulionowa (ja już nie dawałam, bo nie używam kostek bulionowych)
  • pieprz
  • sól
  • vegeta (również nie używam)
  • szczypta suszonego tymianku
  • posiekana natka pietruszki
  • ew. śmietana (dodałam odrobinę śmietanki do zabielenia)
Marchew i cebulę obieramy i ścieramy na tarce lub wrzucamy do robota i drobno siekamy. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy starte warzywa i podsmażamy. W garnku gotujemy około 1,5l wody. Wrzucamy podsmażoną marchew z cebulą, gotujemy. Doprawiamy. Na koniec posypujemy posiekaną natką. Możemy również zabielić śmietaną. Ja do moje zupy, by była bardziej pożywna dodałam moje ulubione lane kluseczki.
Smacznego :)

1 komentarz:

  1. rzeczywiście słoneczna
    a ja słońce na talerzu bardzo lubię
    spróbuję

    OdpowiedzUsuń