poniedziałek, 5 kwietnia 2010

Ciasteczka z gofrownicy

Przepis na ciasteczka robione w gofrownicy znalazłam już bardzo dawno temu i zaraz je piekłam. Niestety zagubiłam przepis i żeby go tutaj zamieścić musiałam przeszukać najpierw internet. Na szczęście znalazłam go na stronie Wielkie Żarcie, podany przez mariateresa:

Składniki - robiłam z połowy porcji:

  • 1/2 kg mąki
  • 1/4 kg cukru
  • 4 jaja
  • 10 dkg margaryny (Kasi)
  • 10 dkg masła
  • ekstrakt waniliowt

Jajka z mąką i cukrem miksujemy, po kilku minutach dodajemy rozpuszczony i ostudzony tłuszcz i ekstrakt waniliowy. Ciasto będzie rzadkie, dlatego wkładamy je na około 2 godziny do lodówki.

Po wyjęciu formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Ja na bieżąco formowałam kulki łyżką zamoczoną w wodzie. Pieczemy około 3 minuty w rozgrzanej gofrownicy. Można dosyć długo przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku i z dnia na dzień są coraz lepsze. Można jeść suche, posypane cukrem pudrem, polane konfiturką, do ciepłej kawusi...


3 komentarze:

  1. Czy mozna by je przyrownac do slodkich wafelkow? Mysle, ze swietnie by sie je jadlo z lodami.

    OdpowiedzUsuń
  2. one są dosyć grube i raczej nie mają porównania do wafelków. Może spróbować je upiec w cieńszej gofrownicy, np. serduszka

    OdpowiedzUsuń