poniedziałek, 10 maja 2010

Farfalle z sosem beszamelowym

Farfalle - tak nazywa się po włosku makaron w kształcie dużych kokardek, jest ulubionym daniem mojej córci. Lubi ona właściwie każdy rodzaj makaronu, z sosikiem lub w zupie.

Tym razem zrobiłam szybciutki obiad, na który składał się

  • makaron
  • sos beszamelowy
  • wędlina
  • kukurydza z puszki (kolejny ulubiony składnik dań u mojej córci)

Makaron kupujemy w dowolnym sklepie :) i gotujemy go al dente, czyli półtwardo. Sos beszamelowy najbardziej smakuje mi z przepisu, który już wcześniej podawałam (sola po florencku wg Agnieszki Kręglickiej)

  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki mąki
  • szklanka mleka
  • 2 łyżki tartego gruyera lub parmezanu
  • sól
  • biały pieprz
  • żółtko

Przygotować sos: do rozgrzanego na patelni masła dodać mąkę, rozprowadzić, zagotować, wlać mleko. Cały czas mieszając podgrzewać, aż sos stanie się gładki, spójny i bardzo gęsty, doprawić. Kiedy lekko przestygnie, dodać ser i żółtko, wymieszać.

Na ugotowany makaron wykładamy pokrajaną w kawałeczki wędlinę, posypujemy kukurydzą i polewamy gorącym sosem beszamelowym. Można posypać posiekaną pietruszką.

Smacznego!!!

1 komentarz: