wtorek, 1 czerwca 2010

Tortilla z kurczakiem

Przepis na tortille znalazłam na blogu Komarki. Długo się do tego dania przymierzałam, ale jakoś dni mijały a ja nadal tortilli jeszcze nie jadłam. I żałuję...
Zrobiłam ją już dawno, niestety dopiero teraz zamieszczam przepis na 12 placków - cytuję za Komarką :)
  • 1/2 litra mleka
  • łyżeczka soli,
  • 5 dkg masła,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • około pół kg mąki (tyle ile zabierze ciasto)
Mleko podgrzewamy z masłem, aż masło się rozpuści. Do ciepłego mleka z masłem dodajemy sól i proszek do pieczenia. Dodajemy stopniowo mąkę mieszając aż powstanie dosyć gęste ciasto. Dokładnie wyrabiamy - ciasto powinno być gładkie i elastyczne (i nie kleić się do rąk). Formujemy kulę i zostawiamy na około 30 min. przykrytą ściereczką. Kulę dzielimy na 12 równych części i formujemy z nich kulki.
Znowu zostawiamy na co najmniej 30 min. Każdą kulkę wałkujemy cienko i smażymy na mocno rozgrzanej suchej patelni ok. 20 sekund z każdej strony.
Każdy placek smarujemy sosem, wykładamy dowolne dodatki: kurczak, kukurydza, papryka, pomidor, ogórek - co kto lubi...

Jeżeli chcecie przygotować tortille wcześniej, po usmażeniu ich możecie przechowywać placki zawinięte w foliowy worek w lodówce, a przed samym użyciem podgrzać przez kilka sekund na suchej patelni. Dzięki temu odzyskują świeżość i elastyczność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz