środa, 4 sierpnia 2010

Rosół z kury

Mój W i moja córcia uwielbiają rosołek, niestety do tej pory aby go zjeść, musieli jechać do jednej albo drugiej babci. Nie wiedziałam, co wymyślić jutro na obiadek i zaczęłam przeglądać znajome blogi. I tak natrafiłam na kotlet.tv, z którego już nie jeden raz czerpałam inspirację. A tam na przepis na pyszny rosołek. Prawie nic nie zmieniałam, więc zacytuję autorkę :)

Składniki
  • 500 g skrzydełek lub piersi kurczaka
  • ok. 2 l wody
  • marchewka (duża)
  • pietruszka (niewielka)
  • natka pietruszki
  • 1/2 selera
  • 1/2 cebuli
  • sól i pieprz

Do garnka nalać wodę i włożyć chude kawałki kurczaka, lekko posolić i gotować na niewielkim ogniu około 30 minut. W tym czasie obrać marchewkę, pietruszkę, selera i cebulkę. Natkę pietruszki wrzuciłam w całości, bo niestety nikt poza mną nie lubi jak w zupach pływa zieleninka, więc potem mogę ją swobodnie wyjąć. 

Po ok 30 minutach, kiedy kurczak jest już zagotowany trzeba odszumować zupę, następnie dodaję warzywa, posypać solą i pieprzem i dalej gotować na małym ogniu około 2 godzin. My w tym czasie poszłyśmy się pobawić na plac zabaw, na huśtawkę i ślizgawkę.

W końcu pierwszy raz wyszedł mi pyszny rosołek, SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. cieszę się ogromnie, że rosołek Ci smakował :) bardzo! :) ściskam - Paulina

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bardzo lubie rosolek:) i tak narobilas mi smaku, ze sobie ugotuje caly garnek:)

    OdpowiedzUsuń