środa, 25 sierpnia 2010

Zupa ogórkowa


Raczej rzadko gotuję zupy, bo po prostu nie umiem. Ale dzisiaj postanowiłam sama zrobić ogórkową, bo miałam w zapasie kiszone ogórki, a nic innego mi nie przychodziło do głowy, co można zrobić szybko i będzie smakowało :)

Według wskazówek mamy (która robi pyszną ogórkową) zabrałam się za zupę.

  • ogórki kiszone
  • wywar mięsny, warzywny, lub kostka warzywna
  • masło
  • ziemniaki
  • marchewka
  • śmietanka 18%
  • mąka

Utrzeć na grubych oczkach ogórki kiszone, i dusić jakiś czas w niewielkiej ilości wody (może być z dodatkiem masła), do miękkości. W tym czasie obrać i pokroić w kostkę ziemniaki, a marchewkę zetrzeć na grubych oczkach. Zalać wodą i gotować. Gdy zacznie wrzeć, po kilku minutach wrzucić kostkę rosołową, warzywną, gotować w wywarze, rosole, jak kto lubi. Ja nie miałam nic innego pod ręką więc dałam kostkę warzywną. Gdy już ziemniaki będą miękkie wrzucić do nich ogórki z całą wodą w jakiej się gotowały - zupa ma być kwaśna. 

Można zagęścić śmietaną (18 %) z mąką.

Zupa była bezmięsna, więc jako dodatek dałam groszek ptysiowy, co sprawiło największą radość mojej córci.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Zupa ogórkowa to jedna z moich ulubionych zup. Robię ją w bardzo podobny sposób :) Groszku jednak nigdy jeszcze do niej nie dodawałam ;)

    OdpowiedzUsuń