piątek, 17 września 2010

Dżem bananowo-czekoladowy z kardamonem

Niezbyt często mi się zdarza, bym miała aż tak wielki problem ze zrobieniem zdjęcia. Ale jak sfotografować coś, co jest bardzo niefotogeniczne, ale wyjątkowo pyszne i zdjęcie być musi. A jednak na blogu mojekucharzenie skąd wzięłam przepis na to coś :) jest wspaniałe zdjęcie - czyli można...

Podaję szybciutko przepis za koleżanką z bloga, bo naprawdę musicie to posmakować.
  • Składniki :
    2 bardzo dojrzałe banany
  • pół szklanki cukru
  • 50 g czekolady deserowej (u mnie gorzka)
  • 1 łyżka soku z cytryny lub pomarańczy
  • pół łyżeczki kardamonu

Banany pokroić na kawałki i wraz z sokiem, cukrem i kardamonem podgrzać w rondelku i dusić przez około 5-7 minut. Zestawić z ognia, dodać połamaną na kawałki czekoladę. Mieszać, aż czekolada się rozpuści, następnie zmiksować wszystko blenderem na gładki krem. 

Przełożyć do słoika lub innego naczynia z pokrywką i zostawić do ostygnięcia. Można przechowywać w lodówce do trzech tygodni. 

Komarka, która wynalazła ten przepis, nazwała go bananella i bardzo mi się ta nazwa podoba. Jutro rano piekę pyszną chałkę - mam nadzieję, że bananella będzie z nią wspaniale smakować

4 komentarze:

  1. Wczoraj zrobiłam i wszystkom nam bardzo smakuje. Na tę okoliczność upiekłam również bułki jogurtowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie smaków. bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. banan i czekolada. w ogóle owoce z czekoladą to banał, ale za to jak fenomenalny!

    OdpowiedzUsuń
  4. najważniejszy jest smak, reszta jest niczym...
    przepis mnie zaciekawił bardzo, tylko muszę zrobić zakupy:)

    OdpowiedzUsuń