niedziela, 26 września 2010

Pierogi Bajaderki

Już dawno nie robiłam pierogów, co mnie bardzo martwi, bo je bardzo lubię. Zazwyczaj robię więcej i zamrażam, niestety miejsca mam niewiele i każdy lubi co innego, więc pracy mam przy nich dużo.

Na szczęście mam dobry przepis znaleziony na cincin, do którego już dawno nie zaglądałam. A dała go tam Bajaderka - musicie wypróbować, bo same pozytywne komentarze dostała:

  • 4 szklanki maki
  • 2 duże jajka 
  • 5 łyżek gęstej kwaśnej śmietany 
  • 3 łyżki oleju 
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki letniej wody

Make przesiać do dużej miski lub na stolnice, zrobić dołek w środku, wbić jajka. Dodać śmietanę, olej i sol. Zamieszać ciasto, dodawać wodę stopniowo wyrabiając miękkie i łatwo poddające się ciasto. Przykryć odwróconą do góry dnem miska i pozwolić ciastu "odpocząć" przez 10-15 minut. Podzielić ciasto na 4 części, trzy z nich trzymać przykryte wilgotna ściereczką, a jedna wywałkować dość cienko, wycinać pierogi. Nadziewać dowolnym nadzieniem. Powtórzyć z pozostałym ciastem.

Na zdjęciu są pierogi z nadzieniem ze szpinaku z gotowanym jajkiem

2 komentarze:

  1. pysznie wyglądają. chyba niedługo też zrobię jakieś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:-) Zapraszam Cię do blogimam.pl - katalogu i czytelni blogów Mam. Tutaj możesz dodać swojego bloga i poznać blogi innych Mam:)
    Pozdrawiam:)
    Lolka

    OdpowiedzUsuń