czwartek, 23 grudnia 2010

Szybkie pierogi z kapustą i grzybami

Pomysł na szybkie pierogi podpowiedziała mi koleżanka z pracy. Na ciasto potrzebujemy tylko dwa podstawowe składniki mąkę i gorącą wodę. Sekret tkwi w tym, żeby po ugnieceniu ciasta położyć je jeszcze na jakiś czas pod ręczniczkiem i na to postawić naczynie z gorącą wodą. Tak potrzymać je na cieście około 0,5 godziny
Ja na moje ciasto dałam:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 i trochę szklanki gorącej wody (dopiero co przegotowanej)
  • szczyptę soli
Przykryłam ręczniczkiem i postawiłam na cieście gorący czajnik. W międzyczasie przygotowałam sobie stół do lepienia pierożków i nadzienie.

A tymczasem... moja córcia szusowała na nartach które dostała dzień wcześniej od Mikołaja. Cały czas myśli, że mikołaj chyba będzie przynosił prezenty przez cały miesiąc, więc póki co dostaje je na raty. Akurat mamy koło domu wyślizganą drogę, więc ma gdzie jeździć i zaliczać upadki... 
 
Gdy już wróciła z jazdy szybciutko się rozgrzała i pomagała mi robić ostatnie pierogi.  
Jako farsz (lub farszcz jak mówi moja córcia) miałyśmy kapustkę. To była wersja dla Julci i taty... 
A dodatek z grzybów już wykorzystała dla siebie mama, jako jedyna w domu, która je grzyby...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz