czwartek, 6 stycznia 2011

Chlebek bananowy i nasze wycinanki z papieru

To mój 200 post - oj, nazbierało się tego i cały czas z przyjemnością poświęcam wolny czas blogowaniu. Cieszy mnie to, że są osoby, które oglądają, co ja tam wypisuję. Czasami zostawiają mi miłe komentarze, co mnie cieszy szczególnie. 
Z tej okazji zamieszczam przepis na chlebek bananowy. Robiłam go po raz pierwszy z najprostszego przepisu jaki znalazłam na stronie Moje Wypieki. Myślę, że ten przepis jest dobry jako baza, a samemu można dodawać różne składniki w postaci orzechów, rodzynek, skórki pomarańczowej. Czytając komentarze na stronie przekonałam się, że można przepis różnie modyfikować zgodnie z upodobaniami smakowymi.
Przepis podaję dokładnie za Dorotus76, gdyż sama w nim nic nie zmieniałam i trzymałam się dokładnie instrukcji.
Składniki:
  • 3 lub 4 dojrzałe banany, rozgniecione
  • 1/3 szklanki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać mniej, chlebek jest dość słodki)
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki
W przepisie tym nie trzeba używać miksera. W dużym naczyniu wymieszać roztopione masło z rozgniecionymi bananami. Wmieszać cukier, roztrzepane jajko, wanilię. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z sodą i szczypta soli. Wymieszać. Zupełnie tak samo łatwo jak się robi muffinki - można również go upiec w formie mufinkowej, mamy wtedy pyszne i wilgotne babeczki.
Piec przez godzinę czasu w piekarniku nagrzanym do 170°C, w formie keksówce o wymiarach 10 x 20 cm. Ja mam piekarnik bez termoobiegu, więc zgodnie z sugestią w komentarzach piekłam chlebek ponad godzinę.

Ciasto wyszło wilgotne, mocno pachnące bananami - co w smaku jest również mocno wyczuwalne. A gdy już sobie pojemy - czas na zabawę z dzieckiem. Julcia dostała w prezencie świąteczne wycinanki z papieru, więc sobie wycinamy, kleimy i rysujemy. A oto efekt naszej pracy :) 

2 komentarze:

  1. Jestem fanką bananowych chlebków :) Jestem pewna że ten też bardzo by mi smakował!

    OdpowiedzUsuń
  2. taki chlebek ma cudowny aromat :)

    OdpowiedzUsuń