poniedziałek, 3 stycznia 2011

Miód z maślanki

Miód z maślanki według informacji zawartych na stronie wrotapomorza.pl jest "dobrze znany we wsi Łąg w gminie Czersk, na Pojezierzu Południowopomorskim, w regionie Borów Tucholskich. Bory Tucholskie to głównie lasy, łąki i mało urodzajna ziemia. Na tym terenie hodowano dużo krów, których mleko przerabiano na własne potrzeby. Własnoręcznie robiono również masło. Podczas wyrobu masła zostawała maślanka, którą też starano się wykorzystać. Na jej bazie robiono gęsty, słodki krem przypominający kolorem i konsystencją miód, który szczególnie lubiły dzieci. Można go było spożywać osobno. Miodem tym smarowano także chleb i używano go do wypieku pierników."
Ja po raz pierwszy z tym przepisem spotkałam się na blogu przy kubku kawy i według tego przepisu wykonałam swój
  • 1 l maślanki
  • 70 dkg cukru
Gotujemy na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając do uzyskania brązowego (karmelowego) koloru. Po ostygnięciu otrzymamy konsystencje miodu.
Zjadłam zaraz na drugi dzień na śniadanie. Miód z maślanki jest słodkawy, ale jednocześnie orzeźwiający, gdyż ma lekko kwaskowy smak. 
Najlepszy na śniadanie, świeżo upieczona chałka i kubek mleka... Pychota!

7 komentarzy:

  1. Ciekawe!!! Bardzo ciekawe! Świetnie wygrzebana i przypomniana receptura. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawił mnie ten miód. może i ja się skuszę? póki co mam w planach domowy twaróg.

    OdpowiedzUsuń
  3. jest rewelacyjny i do jasnego pieczywa wg mnie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakie ciasta z tym miodem są pyszne:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. już od dłuższego czasu mnie on inspiruje.
    ale mam pytanie: czy maślankę można zamienic na kefir?
    prosze o odpowiedz na adres e-mail. ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko skąd adres e-mail? Miód robiłam pierwszy raz u myślę, że lepiej zapytać osoby przede mną - na początku daję linka do bloga który mnie zainteresował przykubkukawy - może coś podpowie

    OdpowiedzUsuń
  7. cieszę się że przepis się spodobał :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń