niedziela, 2 stycznia 2011

Pierogi z jabłkami i cynamonem - test nowej Pierogomani

Na święta dostałam w prezencie urządzenie do robienia pierożków w kształcie Ravioli. Dobrze by było sprawdzić, jak się sprawuje, niestety nie miałam żadnego farszu, żeby coś zrobić. Obiecałam W, że zrobię smażone z mięsem, ale póki co musiał się zadowolić jabłkami. I o dziwo mu smakowało podobnie jak mojej córci.
Ciasto na pierogi zrobiłam z mojego niezawodnego przepisu - 3 szklanki mąki, szklanka wrzątku i szczypta soli. W międzyczasie, jak przykryłam ciasto gorącym czajnikiem, przygotowałam farsz:
  • 3 duże jabłka - obrane i pokrojone w kosteczkę
  • cukier
  • łyżka masła
Jabłka wrzucam na patelnię, posypuję cukrem, dodaję masło i smażę na małym ogniu do miękkości. Można dodać cynamon, ja niestety na tym etapie z niego zrezygnowałam, gdyż moja córcia już by takich nie zjadła. Jabłka sobie stygły a ja w tym czasie wałkowałam ciasto.
Trzeba przygotować płat ciasta wielkości Pierogomani i ułożyć je na niej. Na to wykładamy - korzystając z załączonej łyżeczki - farsz z jabłek, lekko go dociskając. Przygotowujemy drugi płat ciasta i przykrywamy nim farsz. Następnie wałkujemy, tak aby wyciąć kształt pierożków. Usuwamy nadmiar ciasta, przekładamy Pierogomanię do góry nogami i delikatnie wypychamy pierożki. 
Jak widać na zdjęciach poniżej pierożki z jednej strony są bardziej gładkie, a z drugiej mają fajne kształty guziczków, jak to określiła Julcia. Pierwsze pierożki nie chciały mi wyjść z formy, jednak przy następnej turze posypałam formę mąką zanim położyłam na niej ciasto.

Ciasto ładnie się skleiło, wbrew moim obawom i każdy pierożek z wody wyjęłam w całości :) Podałam z kleksem śmietany 18% i posypałam cynamonem, oczywiście Julcia dostała tylko ze śmietaną i lekko posypane cukrem.

4 komentarze:

  1. Skoro tak piękne robisz pierożki, to zapraszam do zabawy/akcji u mnie na blogu. W Pierogarni co miesiąc dwa nowe przepisy do wykonania :)
    W styczniu lepimy to: http://wkuchni.usagi.pl/177/Pierogarnia_-_wyzwanie_styczniowe.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię pierogi z jabłkami, ale dodaję jeszcze cynamon :) Wtedy są takie... szarlotkowe :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogi lubię i często jadam różne, ale przyznam, że z jabłkami i cynamonem jeszcze nie miałem okazji. Pora chyba spróbować :)

    A miłośników domowego chleba zapraszam do siebie: www.chleby.info

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam, taki farsz jest pyszny, smakuje jak szarlotka:)
    a kształt pierożków piękny, chętnie bym sobie pojadła:)

    OdpowiedzUsuń