sobota, 1 stycznia 2011

Sałatka z wędzonym indykiem

Zawsze mam problem jak wykorzystać "resztki", które zapełniają mi lodówkę, szczególnie po takim świątecznym czasie. Przypomniałam sobie jednak, że na spotkaniu wigilijnym jadłam dobrą sałatkę z wędzonym kurczakiem i to zainspirowało mnie do zrobienia mojej sałatki:
  • wędzony indyk
  • kukurydza w puszce
  • ananas z puszki
  • rodzynki
  • orzechy włoskie
  • majonez
  • 1 paczuszka ryżu 
Najpierw gotujemy ryż, gdy stygnie przygotowujemy pozostałe składniki. Odsączamy kukurydzę, kroimy na kawałki ananasa, zalewamy wrzątkiem rodzynki i pozostawiamy na kilka minut, potem odsączamy. Orzechy kroimy na mniejsze kawałki, jednak nie za drobno, mają być wyczuwalne.  
Gdy ryż przestygnie łączymy wszystkie składniki, a następnie dodajemy do nich majonez. Na początek mniejszą ilość, gdyż ryż wchłonie jakąś część i sałatka będzie sucha. Pozostałą część dodaję przed podaniem sałatki.

Rano smakowałyśmy sałatkę, apotem była pora na spacer po śniegu. Niestety niezbyt długi, bo było bardzo mroźno, ale chyba z godzinka nam zeszła. Za to na dworze mimo mrozu było pięknie, śnieg ślicznie iskrzył, co udało mi się lekko uchwycić na zdjęciu...

1 komentarz: