piątek, 25 marca 2011

Czekoladowe szyszki

Już bardzo dawno miałam ochotę na szyszki, ale... kupiła ryż preparowany, który sobie leżał i leżał i chyba czekał na łatwy przepis do zrobienia. Przypadkowo natrafiłam na niego na mojej ulubionej stronie kotlet.tv

Podaję oryginalny przepis, ja robiłam "na oko", bo właśnie niedawno wyczerpała się mi bateria od wagi :( ale i tak wyszły super 
  • ok 110 g mleka skondensowanego słodzonego - ja dałam ok 1/4 puszki
  • tabliczka czekolady gorzkiej (tj ok 80-90 g) - moja miała 100 g
  • ok 50 g ryżu preparowanego - sypnęłam tyle do garnuszka, by się cały ładnie pokrył czekoladową masą, tak co najmniej szklankę
Do rondelka wlewamy mleko kondensowane słodzone. Na niewielkim ogniu podgrzewamy mleko, mieszając cały czas by się nie przypaliło. wrzucamy do mleka połamaną czekoladę i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Wsypujemy ryż i mieszamy cały czas trzymając garnek na malutkim gazie. 
Przekładamy masę na papier do pieczenia - wtedy lekko wystygnie i łatwiej będzie nam lepić kulki, nie będą gorące. W komentarzach na stronie ktoś doradził by moczyć w wodzie ręce przy lepieniu kuleczek i rzeczywiście to był dobry pomysł, nie kleiły się tak do rąk i ładnie się błyszczały.
Kuleczki kładziemy do lodówki na co najmniej godzinkę. 
Są pyszne, mocno czekoladowe i nie aż tak słodkie.

7 komentarzy:

  1. mniam! :) uwielbiam szyszki

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak mojego dziecińśtwa. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moj smak dziecinstwa tez! Tylko ja robilam z roztopionymi krowkami...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój syn uwielbia te szyszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smakowicie. Choć są właściwie banalne, nigdy ich nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. powiem tylko jedno: mniam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze kupowałam szyszki. Miałam swoje jedne, ulubione, sprawdzone...ale może następnym razem gdy będę miała na nie ochotę, jednak zrobię je w domu?

    OdpowiedzUsuń