sobota, 5 marca 2011

Pieczone oponki

 
Miałam ochotę je zrobić w Tłusty Czwartek. Gdybym wiedziała jakie są łatwe do zrobienia i dobre do jedzenia, zmobilizowałabym się i zrobiła je od razu. Na szczęście nie czekały zbyt długo i oto one!
Pieczone oponki kręcone  ze strony Kotlet.tv. Lubię od czasu do czasu zajrzeć do nich i znajduję tam mnóstwo świetnych przepisów, które staram się powoli wykonywać w swojej kuchni...
Składniki na oponki:
  • 1 szklanka wody
  • 1/3 kostki masła
  • 1 szklanka mąki
  • 4 jaja
Do garnka wlewamy wodę, wrzucamy masło i podgrzewamy do rozpuszczenia. Następnie wsypujemy mąkę i mieszamy dokładnie do uzyskania jednolitej gęstej masy. Odstawiamy i czekamy aż masa całkowicie przestygnie. Wtedy wbijamy jaja i dokładnie mieszamy. Gdy mamy już jednolitą masę, nagrzewamy piekarnik do 200 stopni C. 
Masę nakładamy do szprycy i wyciskamy na papier do pieczenia kręcone kółeczka, lub jakiś dowolny kształt. Ja wśród moich zakręconych kółeczek zrobiłam jedno serduszko na próbę.
Oponki pieczemy około 15-20 minut do zarumienienia.
Możemy posypać cukrem pudrem, polewą czekoladową, lukrem.
Ja dałam lukier na bazie soku z cytryny i posypałam kolorowymi kuleczkami mojej córci, resztę posypałam cukrem pudrem. Wyszło pysznie, szczególnie kwaskowy lukier.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz