czwartek, 31 marca 2011

Tort urodzinowy - POCIĄG


Dzisiejszy post będzie o torcie, który nie jest mojego autorstwa, tylko mojej siostry. Piekła go na urodziny syna - czteroletniego Daniela. Jakiś czas temu znalazła na YouTubie filmiki, jak zrobić zabawny tort dla dziecka. Na tym filmiku znajduje się dokładny przepis jak wykonać z ciasta pociąg...



Tak jej się spodobał, że jak była u mnie poprosiła, byśmy znalazły gdzieś w internecie, jak robią krem na taki tort. Szukałyśmy, szukałyśmy... a właściwie ja szukałam i znalazłam, że chodzi o Buterrcream. Zrzuciłam siostrze linki z przepisami na kremy, które znalazłam i wyszło nam takie coś:
  • 75g masła 
  • 550g cukru pudru 
  • 4 łyżki mleka 
  • 2 łyżeczki ekstraktu wanilii
  • barwniki spożywcze najlepiej w proszku, możliwie jak najbardziej skoncentrowane 
  • na ozdoby żelki w najróżniejszych kształtach, ciasteczka, cukierki 
Trzeba mieć dobre masło, które rozcieramy z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy mleko, ekstrakt z wanilii, może być zamiennie z sokiem z cytryny. Następnie dzielimy na różne części w zależności ile jakiego koloru potrzebujemy i dodajemy barwniki. Taką masą pokrywamy tort, używamy jej również do sklejenia poszczególnych części lokomotywy.
Każdy element pociągu dekorujemy wg uznania. Tutaj zostały wykorzystane różnego rodzaju żelki, cukierki m&m, ciastka...
Na pociąg wykorzystano jedną warstwę masy, można, tak jak na filmiku-instrukcji zrobić dwie, wtedy może i dekoracje (koła pociągu) łatwiej będzie przymocować. Masa była lekko słodkawa własnie dzięki temu, że nie była za gruba. Reszta smaku zależy od tego jakiego ciasta użyjemy jako bazę. W tym pociągu był wykorzystany murzynek i babka. Myślę, że dla lepszego smaku, można by było je czymś przełożyć, szczególnie murzynka, np. kwaskowatym dżemem i nim również sklejać części lokomotywy.
Ogólnie pomysł wart wykorzystania i z tego co wiem, już kilka osób jest chętnych na zrobienie podobnych tortów. 
Właściwie wiele ciast  można w ten sposób udekorować i urozmaicić... Ja już się szykuje na maj kiedy to moja córcia będzie miała urodziny, muszę tylko pomyśleć jaki wzór ma być...

3 komentarze:

  1. Cudowny !!!! Aż żal się częstować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jaki ładny! Podziwiam umiejętności i pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne, obawiam się jednak, że mój synek nie podzieliłby się tym torem i dla gościu musiałabym robić drugi :) ale zazdroszczę zdolności, tort super

    OdpowiedzUsuń