środa, 6 kwietnia 2011

Gruszki z mascarpone i sosem czekoladowym

 
Miałam w lodówce serek mascarpone, który powinnam jak najszybciej zużyć, stąd zaczęłam szukać inspiracji na durszlak.pl. Nie chciałam robić tiramisu, ale znalazłam pomysł na coś lekko zbliżonego :) Gruszki w czekoladzie...
  • gruszki (ja zużyłam 2 duże)
  • cukier
  • żółtka
  • serek mascarpone (1 opakowanie)
  • polewa czekoladowa (ja robię z mojego wypróbowanego przepisu masło, śmietana kwaśna, kakao i cukier w proporcji 1:1:1:2)
  • sok z cytryny
  • esencja waniliowa
Nie podaję wagi ile, czego, gdyż poza serkiem i gruszkami resztę robiłam na oko...
Gruszki obieramy i wydrążamy gniazda, dzielimy na ćwiartki i wrzucamy do wody z cukrem i sokiem z cytryny. Gotujemy aż zmiękną. W międzyczasie miksujemy żółtka z cukrem na kogel-mogel i dodajemy do tego mascarpone.
Z podanych na polewę składników robimy sos czekoladowy. Roztapiamy w rondelku masło, trzymając wciąż na gazie dodajemy kwaśną śmietanę i szybko mieszamy, dodajemy następnie kakao z cukrem chwilę gotujemy cały czas mieszając i odstawiamy do ostygnięcia.
Podgotowane gruszki ułożyłam na talerzykach na podpłomyki z firmy "Kupiec".
Trafiłam na nie przypadkowo w osiedlowym sklepie i był to strzał w 10. Na gruszkach wyłożyłam serek mascarpone i polałam to sosem czekoladowym. Dla ozdoby posypałam jeszcze amarantusem....
Pychota!!!

4 komentarze:

  1. Fajny i prosty przepis, na pewno wypróbuję. A ja z serkiem mascarpone ostatnio robiłam coś takiego http://mojewypieki.blox.pl/2011/02/Tort-dacquoise-z-orzechami-i-daktylami.html, pyszności

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba zaraz po gruszki pobiegnę do sklepu taką mam na nie ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy przepis, bardzo lubię gruszki, więc spróbuję zrobić

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne,właśnie robię na deser.Październik to urodzaj na gruszki ,jak nie teraz to kiedy?;))Polecam rwnież gruszki w occie w wekach na zimę.

    OdpowiedzUsuń