środa, 25 maja 2011

Waflowe jajka z bezą kawową


Przepis na te cudeńka znalazłam na stronie 2 smaki - (Kuchnia OliCruz) waflowe jajka z bezą kawową

Masy bezowej z poniższego przepisu wyjdzie dość dużo, ja pierwszy raz napełniłam tylko kilka foremek waflowych, a resztę wlałam do średniej formy i upiekłam bezowy blat. A już na urodzinki mojej córci zrobiłam mnóstwo waflowych jajek i zostało mi jeszcze sporo bezy, z której upiekłam całą blaszkę małych bezików. A że było to na przyjęcie dla dzieci zamiast kawy dałam kakao.
  •  waflowe foremki Vafini
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 250 g cukru pudru
  • łyżeczka kawy rozpuszczalnej
Białka ubij na sztywno mikserem na wysokich obrotach, dodając szczyptę soli. Muszą być naprawdę sztywne. Dodawaj partiami cukier (to bardzo ważne), po jednej łyżce, cały czas ubijając. Na końcu dodaj kawę i jeszcze chwilę ubijaj. Do każdej skorupki nałóż porcję masy bezowej. Ja nakładałam równo, “po brzegi”. Piecz około 30 minut w temperaturze 140ºC. Tak samo piekłam beziki...

3 komentarze:

  1. mnaimi..:) a gdzie takie fajne wafelki można kupić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja swoje kupiłam w sklepie Rossmann, na stronie Vafini można zobaczyć gdzie jeszcze mają, chyba w Piotr i Paweł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o super! Izabela a robiłaś jeszcze jakieś inne nadzienia?

    OdpowiedzUsuń