sobota, 28 maja 2011

Waniliowo śmietankowe lody ciasteczkowe


Kolejny przepis ze strony kotlet.tv na waniliowo-śmietankowe lody ciasteczkowe. Moje wyszły mało ciasteczkowe, bo miałam tylko kilka herbatników ale są bardzo dobre jako baza do innych dodatków
  • 250 g śmietany 22%
  • 3 jajka całe
  • 100 g cukru
  • ok. 180 ml mleka
  •  ciasteczka kruche w czekoladzie ok. 100 g lub więcej
Najpierw do rondelka wlewamy śmietanę i wbijamy całe jajka. Mieszamy na malutkim ogniu. Po chwili dodajemy cukier i mleko. Nie miałam laski wanilii ale już po zdjęciu z gazu dodałam do masy łyżeczkę ekstraktu waniliowego. Masę podgrzewamy, aż wyraźnie zgęstnieje, trzeba uważać aby jej nie zagotować, bo jest wielkie prawdopodobieństwo zważenia się, dlatego najlepiej stać cały czas przy kuchence i mieszać. 
Po zdjęciu z ognia wystudziłam w misce z zimną wodą i potem wstawiłam do lodówki. 
Akurat miałam czas by iść po moją Julcię do przedszkola i jak tylko wróciłam przełożyłam masę do maszynki do lodów i dosypałam do masy pokruszone herbatniki. Niestety taka maszynka robi tylko miękkie lody musiałam więc jeszcze je domrozić w zamrażarce, w międzyczasie również je raz mieszając.
Akurat na wieczór miałam pyszne lody, są one dosyć sycące, gdyż są bardziej gęste niż takie typowo sklepowe.

2 komentarze:

  1. Koniecznie spróbuj dodać kiedyś całe ciasteczka, najlepiej takie w czekoladzie, wychodzą obłędne :)))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. postaram się następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń