poniedziałek, 13 czerwca 2011

Krem jajeczny


Kolejny przepis z mojej Kuchni Włoskiej na krem jajeczny, czyli Crema al croccante di mandorle.
  • skórka z 1 cytryny w całości
  • 300 ml mleka
  •  4 żółtka
  • 150 g cukru pudru
  • 4 łyżeczki mąki kukurydzanej
  • 100 pokruszonych cukierków migdałowych (nie miałam więc dałam do ozdoby migdały w czekoladzie) 
Gotujemy mleko ze skórką z cytryny, w rondlu o grubym dnie ucieramy żółtka z cukrem na kremową masę. Dodajemy mąkę kukurydzianą i gorące mleko, mieszamy i gotujemy na bardzo wolnym ogniu, aż masa się zagotuje.
Po zagotowaniu cały czas mieszamy i gotujemy jeszcze  minuty.
Zestawiamy z ognia i dodajemy pokruszone cukierki migdałowe. Ja nie miałam więc po rozlaniu do kieliszków i przestygnięciu udekorowałam migdałami w czekoladzie.
Można dodać zamiast migdałów pokruszone makaroniki, lub już inne dodatki według własnego smaku. Krem jest dosyć słodki, więc mała porcja na osobę jest wystarczająca...
Smacznego!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz